Menu
19 December 2023 - Gourmet
FacebookLinkedInX
Share This

Gourmet
– Next Catfluencer

hoe honderden katten, dromend van een carrière als catfluencer, strijden om de felbegeerde titel ‘Gourmet Next Catfluencer 2022’

Challenge

In 2019 zette wij/UM alles op alles om Purina Gourmet te laten schitteren als dé culinaire lieveling onder kattenmerken. Hoe? Door de baanbrekende influencercategorie de ‘Catfluencer’ in het leven te roepen. Dit was dé sleutel om de geholpen bekendheid te boosten en een onweerstaanbare band met het merk op te bouwen.

Na drie jaar knallende social-only campagnes met Catfluencers, wilden we nog grotere impact creëren op de merk funnel. Hoe? Door onze lokale below-the-line Catfluencers naadloos te integreren in de wereldwijde above-the-line productcampagne. Klaar voor een next-level aanpak die niet alleen regionaal, maar nu ook wereldwijd harten verovert.

Solution

In 2022 tillen we de Catfluencers naar nieuwe hoogten met de spetterende Gourmet Next Catfluencer-verkiezing. Heb je een kat die droomt van een leven als Catfluencer? Meld je aan en laat je harige vriend schitteren als Gourmet’s Next Catfluencer. En het wrkt! Katteneigenaren worden nog meer betrokken bij Gourmet, en onze harige influencers activeren de doelgroep om als ware merkambassadeurs op te treden.

Wat staat er op het mediamenu? TV-Tagons en online video’s, sociale campagnes, een top-notch website en natuurlijk alle social kanalen van onze Catfluencers. En niet te vergeten, een vleugje kattenliefde van niemand minder dan Radio DJ Domien.

Resultaten

Maar liefst 1012 enthousiaste deelnemers schreven zich in voor de verkiezing op www.nextcatfluencer.nl, 200% meer dan verwacht.

De engagementrate op de content lag op 12%, ruim boven de gestelde KPI van 8% en het gemiddelde van een grote ‘menselijke’ influencer als Nienke Plas (3,34%).

Laten we samenwerken

Bent u geïnteresseerd in een samenwerking?
Schrijf op wat u nodig heeft en we zullen contact met u opnemen.

Meld je aan voor onze mailinglijst