Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
We praten je graag bij
In geuren en kleuren!

Dyson power in het nieuwe seizoen van Gooische Vrouwen
Na ruim tien jaar keerde in november de serie “Gooische Vrouwen” terug op de Nederlandse televisie, met een exclusieve première eind oktober op Videoland. Deze serie, bedacht door Linda de Mol en geregisseerd door Will Koopman, behoort tot de populairste dramaseries van Nederland.

Euforisch déjà vu
Meer dan 25 jaar na het internet voel ik dezelfde opwinding, Een déjà vu, als ik via mijn ‘nerdy’ LinkedIn-netwerk in aanraking kom met AI en ChatGPT. De mainstream media had AI nog niet ontdekt en dat was heerlijk! Zonder de druk van de hype kon ik AI rustig verkennen en zag ik een prachtige toekomst voor me waarin iedereen zijn eigen persoonlijke digitale assistent heeft, die van alles uit handen neemt. Een toekomst waarin AI een ongekende impuls geeft aan slimmer werken.

Waarom merkbouw fundamenteel is veranderd
Oudere generaties groeiden op met een gedeelde massacultuur. Die ontstond door een handjevol tv- en radiozenders en uitgevers waar ieders aandacht naartoe ging. Hierdoor konden merken cultuur als het ware ‘kopen’. Die tijd is voorbij: versnippering is niet alleen de realiteit van Gen Z, maar voor iedereen. De macht is omgedraaid. Cultuur en impact zijn niet langer te koop.

Generatie Alpha gaat onze wereld op zijn kop zetten
Terwijl marketeers nog steeds bezig zijn met het begrijpen en bereiken van Gen Z, klopt Gen Alpha al hard op de deur. Het is de eerste generatie die volledig in de 21e eeuw is geboren

Justus Wever, nieuwe Managing Director UM
Justus Wever start per 1 oktober als Managing Director bij UM. Wever werkte jaren bij IPG Mediabrands, waar hij als Strategy Director het digital, data & tech agency KINESSO mede heeft opgebouwd.

Superheld of Hema-meisje?
Mensen met Down kunnen meer dan we denken. Maar exceptionele mensen met Down als bewijs of rolmodel creëren een onrealistisch wensbeeld en scheppen verkeerde verwachtingen. Lees waarom inclusiviteit zonder prestatieverwachtingen cruciaal is voor een eerlijke beeldvorming.

EK Poulefase wordt minder goed bekeken
De poulefase van het EK ligt inmiddels achter ons en het is dus hoog tijd om de balans op te maken. Waar de supporters van het Nederlands elftal al veel indruk maken voorafgaand aan de wedstrijden, trekt Oranje de lijn niet door tijdens de wedstrijden. Maken de kijkcijfers wel indruk?

Aandacht voor aandacht in marketing
In een wereld vol afleidingen is het cruciaal om de aandacht van consumenten op een betekenisvolle manier te verdienen. Ontdek hoe content marketing, eerlijke interacties en community building je merk kunnen versterken, met inspirerende voorbeelden van Praxis en Jumbo.

Starbucks case
De magie van de feestdagen draait om samenzijn, warmte en gezelligheid. En wat symboliseert dit beter dan de knusse, warme woonkamer waar familie en vrienden samenkomen?

Praxis en UM genomineerd voor 4 SAN Accenten!
Wij zijn genomineerd voor de SAN Accenten 2023! En niet één keer, maar liefst vier keer! En dan ook nog eens vier keer met onze klant Praxis.

Een nieuwe UM Futurecast podcast staat live
Koen, Selfet en Simone analyseren in de nieuwste UM Futurecast aflevering de impact van het fenomeen Joost Klein op het merk Nederland B.V., bespreken de groei van Radio 538 dankzij Edwin Evers en vragen zich af waar de eerste echte Ramadan-campagne blijft…

Scoping 1, 2, 3
Scoping 1, 2, 3 Om de CO2-uitstoot van een organisatie te berekenen wordt gebruik gemaakt van verschillende scopes. Je hebt ze waarschijnlijk vaak voorbij horen komen, maar wat betekenen ze eigenlijk? De emissies zijn opgedeeld in verschillende componenten, de scopes. Deze splitsing komt voort uit het Greenhouse Gas Protocol[1]. Een gestandaardiseerd wereldwijd framework om emissies […]

Media en duurzaamheid
In een tijdperk waarin de gevolgen van klimaatverandering steeds zichtbaarder worden en milieubewustzijn steeds meer terrein wint, is het van cruciaal belang dat elke industrie, inclusief media en marketing, zich inzet om bij te dragen aan een duurzame toekomst.

De gevaren van AI voor marketeers
Nieuwe technologieën hebben altijd de belofte van vooruitgang en vernieuwing met zich meegebracht. Kunstmatige intelligentie (AI) is hierop geen uitzondering.

Subculturen als kans in een tijd van culturele fragmentatie
Subculturen als kans in een tijd van culturele fragmentatie Kerst wordt steeds vaker met vrienden gevierd dan met familie. In Rijswijk komt Sinterklaas dit jaar twee keer aan, met verschillend geschminkte Pieten. En de herdenking van de oorlog verschuift van collectief naar individueel herdenken. Dit zijn zomaar wat voorbeelden van culturele fragmentatie. Collectieve cultuur brokkelt […]

Reaching the Unreachables: Culturele relevantie, Subculturen en Aandacht
Reaching the Unreachables: Culturele relevantie, Subculturen en Aandacht Cord Cutters, Adblockers, walled gardens. Het is misschien wel dé grootste uitdaging voor media en reclame: steeds meer consumenten vermijden reclame. Nu is al 40% van de wereldwijde mediaconsumptie op platforms die niet worden ondersteund door advertenties en commercials. Het wordt dus steeds moeilijker om de hearts […]

Diversiteit in reclame: het gaat steeds beter!
Terwijl velen vol verwachting uitkijken naar de kerstcommercials, richt ik mijn blik al op 11 maart 2024, want dan begint de Ramadan weer! Niet dat er al Ramadancommercials zijn à la Kerst (nog niet in ieder geval!), maar ik ben ontzettend nieuwsgierig naar wat Albert Heijn dit keer gaat doen.

Doelgroepdenken in tijden van Unreachables
Doelgroepdenken in tijden van Unreachables Laten we eerlijk zijn, het is tijd voor een reality check. De traditionele methoden van opdringerige reclames en generieke boodschappen zijn niet langer voldoende. Unreachables zijn een gevolg van onze eigen handelswijze. We hebben onvoldoende rekening gehouden met behoeften en voorkeuren van de consument. Het is hoog tijd dat we […]

De tijdloze impact van iconische merken
Ten eerste is een unieke identiteit cruciaal. Iconische merken slagen erin om zich te onderscheiden van hun concurrenten met hun merkverhaal, hun herkenbare logo of een onvergetelijke slogan. Denk bijvoorbeeld aan het bekende appelvormige logo van Apple, dat synoniem is geworden met innovatie en verfijning. Deze merken hebben een duidelijke positionering en weten precies hoe […]