Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Hoe werkt het?
De unieke ‘code’ van een merk
In samenwerking met felipe thomaz
Full Color Media is het resultaat van een driejarig onderzoeksproject, dat UM uitvoerde in samenwerking met Felipe Thomaz, universitair hoofddocent Marketing aan de Universiteit van Oxford. Dit grootschalige onderzoek analyseerde data van meer dan 10.000 merken en resulteerde in het innovatieve Brand Patterns-model.
Het model onthult de unieke ‘codes’ van merken – de complexe netwerken van associaties die bepalen hoe merken groeien en zich verankeren in de hoofden van mensen.
De inzichten uit het onderzoek geven UM een diepgaand begrip van hoe merken zich gedragen binnen specifieke categorieën én binnen het bredere culturele spectrum. Dit stelt UM in staat om niet alleen de groeifactoren van merken te identificeren, maar ook op maat gemaakte strategieën te ontwikkelen die merken meer impact en relevantie geven.

Onze aanpak
Curiosity
Wij geloven dat groei en innovatie ontstaan door de juiste vragen te stellen en nieuwe dingen uit te proberen. We omarmen voortdurend leren, verkennen verschillen en analyseren de kruising tussen gedachten, meningen en theorieën. We vinden inspiratie in nuance, experimenteren om te ontdekken wat écht onderscheidend is, en zijn nooit bang om fouten te maken.
Courage
Wij kiezen altijd voor opvallend en onderscheiden ons van de massa. We zijn niet bang om risico’s te nemen in onze missie om merken te bouwen die eruit springen. We stellen de moeilijke vragen, staan achter onze overtuigingen en passen kritisch menselijk denken toe in alles wat we doen. Anders zijn zit in ons DNA.
Community
Wij verbinden ons met elkaar om eenheid, samenwerking en wederzijdse steun te stimuleren, over onze diverse vaardigheden, perspectieven en ervaringen heen. We werken samen aan gedeelde doelen, brengen nuance in ons denken en omarmen een Full Colour mindset om authentieker in contact te komen met de gemeenschappen waarin we leven en werken

Onze cultuur
Wij kleuren graag buiten de lijntjes
Bij UM creëren we een cultuur waarin mensen zich gewaardeerd voelen en zich elke dag kunnen verbeteren. Onze mentaliteit daagt niet alleen onszelf, maar ook onze klanten uit om ondernemend, vernieuwend en gepassioneerd te zijn. We willen de business van onze klanten begrijpen, nieuwe oplossingen zoeken en nooit genoegen nemen met middelmatigheid. We willen groeikansen blootleggen, onze mening geven en elkaar uitdagen om het beste te bereiken. Zo maken we onze klanten Full Color op een slimme en ondernemende manier.


A Better World
Dat doen we samen
Samen met Mediabrands zijn wij de initiatiefnemer van de Media-Responsibility-Index, een kwantitatieve index die de norm zet voor brandsafety en desinformatie bij zowel wereldwijde als lokale mediapartners. Bij UM nemen we verantwoordelijkheid voor de impact die media en reclame hebben op het leven van consumenten. Ons Better World Media-initiatief ondersteunt klanten bij het maken van verantwoorde mediakeuzes op het gebied van klimaat, welzijn en gelijkheid. We zijn trots op onze voortgang in het opnemen van diversiteitsdata (zoals etnische achtergrond, geloofsovertuiging en LGTBQIA+) in onze eigen onderzoeken, waardoor we een nauwkeuriger en diverser beeld krijgen van segmenten binnen de samenleving en betere keuzes kunnen maken.



